follow




dashboard

bulan ramadhan kini tiba :)




assalamualaikum semua :)



bulan ramadhan adalah bulan paling mulia , so marilah kita tambahkan keimanan kita dgn bersembahyang terawih dan tinggalkan segala dosa atau maksiat . dan insyAllah if esok puasa malam ini sebaik sahaja azan maghrib berkumandang semua makhluk Allah yang di panggil syaitan akan diikat . so peeps , klo nampak benda bukan2 lps balek terawih tu dunnworyy coz itu semua manusia yang tiada kerja dan hanya suka menyakat . maklumlah jeles ta dpat pergi terawih :P
i feels so happy dapat puasa balek . sembahyang terawih ramai2 , bukak puasa ramai2 n pergi bazaar . meriahnya ! tapi nak cakap psl sembahyang terawih ni , well i'm admit , aku bukanlah baik sgt , sometimes kemalasan nak pergi terawih tu ade jgak . no one perfect rite nak sentiasa rajen pergi terawih and i'm sure korg pun same kann :) so , kalau kita dh kurg sangat pergi terawih ni apa kata kita kurangkan pergaulan kita sesama manusia . jaga adap , jaga cakap dan jagalah batas di antara sesama kalian .

so post kali khas untuk semua umat islam sama-sama kita menyambut ramdhan .
ini antara kelebihan di bulan ramadhan al-mubarak ini :)

Kelebihan-Kelebihan Bulan Ramadhan

  • Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan.
  • Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu.
  • Sesiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan maka akan diampunkan baginya dosanya yang telah lalu.
  • Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada bau kasturi di sisi Allah pada hari qiamat
  • Bagi orang berpuasa mendapat dua kegembiraan yang mana apabila berbuka dan waktu berbukanya
atc, banyak lagi , tp ini setengah jelah . fyi , kelebihan bulan ramadhan dia atas adalah copy and paste okayy , as u know aq bukanlah alim sgt n aq tanak bagi ajaran sesat , so to make sure i give ur info yg btul adlh dgn copy and paste :)

and kpd korg3 yg dh lpe niat puasa meh cni aq igtkan balek ok ;D
(atc, aq pun dh lpe jgak ) kita sama2 igt okey :)


dan ini adalah gambar di mekah sewaktu bulan ramdhan . bercahaya kann . plg bercahaya even tgk di satelit korg akan nmpk kaabah lebih bercahaya berbanding tmpt laen . subhanallah betape besarnya ciptaan tuhan :)


so kawan-kawan ,

SELAMAT MENYAMBUT PUASA
BULAN RAMADHAN
AL-MUBARAK