follow




dashboard

teraweh awakk ,

assalamualaikum kalian ,


jika hatimu betul-betul berniat untuk menunaikan sembahyang terawih , maka ketika korang sume sembahyang , teraweh sebanyak 8 rakaat dan 3 witir itu terasa bagaikan sekejap saja .
dan kita sama-sama dapat menghayati dan mendalami terawih tersebut .

tetapi ,
jika kamu membuat terawih itu disebabkan terpaksa , maka sembahyang 8 rakaat dan 3 witir itu saja akan terasa bagaikan sangat lama .
so korg , hayatilah dan solatlarh dgn niat yang betul supaya kita dapat merasa dan menghayati terawih itu . aku cakap berdasarkan pengalaman percayalah , malam niey aku hati aku berasa sangat tenang sbb aku dapat menghayati solat ini dan disbb niat yang betul . cubalah kawan , dan korang akan dapat merasai perasaan ku ini yang sebelum ni sungguh aku ta pernah rasainya .
syukron ya Allah ,
:)