follow




dashboard

Dugaan

Asalamualaikum ^_^




Hidup ini penuh dengan dugaan, masalah dan seumpama dengannya. Semua orang ada masalah, ta kira la sebaik mana pon orang tu, senakal ke sejahat mana pon dia tetap ada masalah. Last week, Yeah last week. Minggu lepas adalah minggu yang sangat memeningkan kepala aku. Terlalu banyak dugaan dan masalah. Lepas satu satu masalah mula timbul. Selesai masalah tu, tiba-tiba datang lagi masalah baru and its all happen when my mom was not here. Stress. Tension. Cry. Sad. Semuanya dah sebati dalam diriku. Sepanjang dua minggu tu, everytime I woke up, I feel like my life is empty. Meaningless. Tatau apa yang dicari, tatau apa yang nak dicakap, Tak tahu apa yang perlu dipikir. What I know, I bathed, go to class, fokus, balik and sleep. That all.

Maybe ni semua dugaan untuk aku sekeluarga masa mama tada. So that time, walaupon aku hampir give up, aku kuatkan semangat , percaya dan yakinkan diri ni semua dugaan darinya. Maybe ada hikmah disebalik semua ni and maybe Allah swt nak bagi sesuatu yang lebih bernilai. So aku tahan tahan dan tahan sampai mama balik and berharap agar semua masalah ni akan selesai.


and Alhamdulillah, satu persatu masalah dah selesai :) So what I gonna tell you, sesusah mana pon dugaan atau masalah kita, banyakkan solat, berdoa dan yakin padaNya . Walaupon kita hampir jatuh, cuba kuatkan semangat kita. okey :)





That all. thank you. asalamualaikum :)