follow




dashboard

membebel tanpa noktah.

Asalamualaikum .Hello !
Malam ni tetiba pulak banyak idea aku nak berchot chet chot chet update blog ni. Malam ni saja 3 post dah aku update. muehehe~ Lantaklaa. salu mesti kering idea. Hanya mampu post gambar je, tapi ni dah idea ni, memang taip taip and taip jela kann.


So aku nak bercerita sikit pasal diri aku. Orang cakapla. Kawan-kawan aku cakaplah. Macamni citer dia.
Once upon the time : ikut masa la, aku ni kekadang suka membebel. Bila aku rasa nak membebel, memang aku membebel jela, Tapi aku membebel dekat kawan-kawan aku and diri sendiri. Tapi bukan la membebel marah dorang ke apa. Tapi bercerita dalam membebel.

Aku ! Kalau dah membebel, memang ta ingat dunia dah, bukan dunia dah, noktah, tanda soal, tanda tanya, koma, penanda wancana,peribahasa tu hilang dah. Habis semua hilang. aku akan cakap cakap and cakap. #Aku tak sedar sebenanrnya. Sampailah satu hari dekna menyedarkan aku . Macam ni :

Dekna : Mira kau cakap apa ni?
Aku : Tada... aku cakap ni aku ta fahamlah kenapa bla bla bla pastu terus pulak dia buat potpet potpet pot pet dengan aku punya semua ta siap lagi bla bla bla dengan lapar lagi.
Atau nak lagi korang faham, Contoh ek : 
 Dekna, kau tahu tak apa lecturer tu cakap tadi aku ta fahamlah dahla dia cakap laju gila macam shotgun and aku langsung tak dapat cacth up and then dia suruh pulak buat assignment dengan sepatah harem pon aku ta dengar apa dia cakap dengan assignment puan kj lagi ta siap dengan esok lgi kuiz Haish serabut ko tau tau haaa dengan tudung ni pon lagi satu asik buat hal je ta pernah nak elok macam orang laen cubalah elok sikit tudung aku ni macam nad tu haaa lawa je pakai tudung haish tension aku weh dahla lapar pulak tu aku skang ni wei japgi teman aku pergi dataran pelajar beli roti ipit tau and choc choc choc shake tau aku ta kira aku nak makan sangat ni tau tau tau ? Di'end.

Fuhhhh!So penat tak korang membaca ? Macam tu la kau kalau membebel dan akhinya dekna buat cakap something yang menyedarkan aku and buat aku tergelak .

Dekna : Myra ! Kau punya ayat mana noktah, koma, tanda seru , tanda tanya semua ni ? Straighhttttttt je apehal? haha

Aku : Ea? aku ta sedar pon. Tada ea? haha
Dekna : Yelaa, kalau aku bole rakam tadi bole aku bagi kau dengar. straighttt je cakap. haha
Okeeee fine.

And then lepas tu aku teruskan lagi perangai gila aku ni membebel tanpa noktah sampai la haritu, aku ber Wechat dengan sorang  budakpoli ni. Alaaa skunk kan dah femes dengan wechat2 ni, yang dah macam walkie talkie dah aku rasa, bole cakap free2. muehehe. So aku pon cakap la dengan  budakpoli ni, and then aku dengar balik apa yang aku cakap, Erk ! Oke fine.. aku bercerita dengan dia tanpa noktah!Mana noktah aku ni? huahua. Malu ! Malu !
Akhirnya barula aku tersedar.Cewaaah !
So tulah diri aku sebenarnya. Aku ni bukanla kuat membebel tapi aku cuma suka bercakap, bercakap je ek bukan marah menegur orang. Ibarat aku cakap dekat diri sendiri tapii akhirnya dekna jugak yang dengar. huhu~ Sori dekna. Peace Yaww !

So that what I am :)