follow




dashboard

Live like a princess !

Woah ! Awesome ! Live like a princess ? Pakai crown, nice dress, branded bags, shoes, clothes and so on? Hoo maih gosh ! Langsung ta serupaa. Me not ! Tadi tengah bosan-bosan melayari internet aku pon bukak la satu blog ni,  orangnya lebih kurang sama perangai macam aku. Semua mama jea yang buat. Bab rumah? Seriously zero ! 

So apa yang aku nak cerita kat sini pasal masak-memasak ! Perghh ! Mintak ampun weh ! Aku cabut lari dulu ! Aku tatau la apa masalah dengan masakan aku, asal aku buat mesti ta jadi, asal ta jadi mesti ta sedap. Sepuluh kali buat, sepuluh kali ta sedap. Haish. Malang betul jadi aku -______ - . Tapi usahakan tanda kejayaan. Kenalah cuba sampai berjaya. Tapi arh takmolah. Fed up la hoi aku masak- memasak ni. 

Jealous aku tengok housemate-housemate aku ni semua pakar memasak, kira kalau kitorang bukak gerai kat depan rumah sewa dekat budak poli tu kira ungtunglaa. Tapi bayangkan kalau semua sakit and then aku kena masak. Wow~Confirm semua cabut lari sebab ta sedapp! haha. So disebabkan pengetahuan aku yang cetek pasal  masak memasak ni, me and my bff (Nana) makanlah dekat Seoul Garden dimana daging or ayam or everything kena panggang sendiri la kononnya ala-ala macam dekat korea. hoho~ 

Tapiiiii disebabkan kitorang berdua ni zero bab memasak. Peace ! Nak masak ayam tu both of us tenung dlu apa benda tu and then tengok meja belakang macamne nak buat. Ooooo kena masak ayam tu dekat tempat yang dia dah sediakan. Okey kitorang pon letaklaa. Tapii kenapa ayam ni melekat kat kuali? 

Borak-borak sembang-sembang cakap-cakap and bincang-bincang dengan nana, nana pon mulalah tanya 
Nana : Asal ayam ni melekat ea ? "
Aku : Entahlaa.Maybe memang macam ni kot ?
Nana : Maybe la kot *Sambil tinjau-tinjau orang belakang. Weh, aku rasakan ada minyak laa.
Aku : Haah kot. Tapi mana ada minyak kat sini
Both : Hurmmm * smbil tengok ayam hangus dipanggang
Aku : Nana nana nana ! ingat tak tadi dia ada bagi mangkuk isi apetah. maybe ni minyak kot. *smbil tunjuk
Nana : Haah ! *excited
Aku : Cuba try letak kat ayam tu.

And then both of us : Haaaaa! kan ! betul laa. *jerit keriangan! Masing-masing tergelak. Fullstop. sambung makan.~

So dah nampak tahap ke-zero-an kitorang berdua dalam memasak? Bengap sangat dah ni.  Benda simple macam ni pon kitorang ta reti. Sampai terpaksa tengok meja belakang.. Naseb waiter tu pandai bagi kitorang meja tersorok sikit. Muahaha !

 Ayam daging sayung untuk dipanggang ! 

 Misi untuk memanggang ayam and daging

 misi aku untuk merebus sayur. hoho~

 Ayam yang sedap dipanggang tanpa minyak. Nampak tak hangus2 tu. haha


yeay! Masak siap ! Time for eat !