follow




dashboard

Aku rhenduuuuu !

Assalamualaikum :)
Yess entry aku untuk kali ni ialah aku rendhu. And yess I am missing someone so badly. Kadang-kadang sampai rasa nak hentuk je kepala kat dinding kuat-kuat atau rasa nak cabut je bawak keluar hati ni campak jauh-jauh nak bagi hilang rhenduu. HeHe. Tapi bukanlarh bermakna aku benci tapi kalau dah 24jam aku asyik rhenduuuu je arghhhh ! parahh larh macam ni.  

Ditambah pulak dengan lagu A Shoulder To Cry On by Tommy pages merangkap lagu favorite aku memalam buta cenggini buat aku lagi parah. Tapi aku dah ta minat larh lagu ni sebab aku instinct aku kuat mengatakan ada memory dalam lagu ni. Padahal sebenarnya lagu ni aku rasa macam nak tujukan dekat dia tapi rasanya ta dapat kot sebab aku rasa macam dia dah kenangan dengan lagu tersebut. So tanak suka lagu tu lagu larh. Biar larh impian menjadi impian. Cehhh gitu ! Padahal sedih gila ouo . 
(Dulu kemaen lagi aku berazam, "Bila tiba masanya aku dapat someone special, I'll give this song to him".)*Dulu larh ! Time muda-muda dulu. MihhMihh. Tapi takpe banyak lagi lagu yang romantik gila vavi and lagu yang ta mungkin aku nak bagi uittt ! Malu siottt ! Tapi aku bersimpati kepada penyanyi lagu Shoulder To Cry On tersebut. Sebab orang laen ta pasal-pasal lagu dia jadi mangsa. Sedih dia dalam kubur tu. *Eh dia dah meninggal ke ek? Hewheww.

Disebabkan rasa rhendu membuak-buak tapi masing-masinng busy so aku ta dapat nak buat so layankan aje  perasaan ni tapi orang cakap kalau kita rhendu ta buat ape-ape lama-lama kita boleh jadi gila ouo. #FaktaSendiri !
So bila kita rhendu janganklarh kita membuang masa dengan dengar lagu jiwang-jiwang macam aku ni haaaa. Adalah dengan lebih jika :

Kita merindukan seseorang baca Al Fatihah sambil tangan didada & berzikir kpd Allah dgn niat semoga dia rasa rindu kita padanya.

InsyaAllah dia akan rindu kita tanpa kita melebihi rasa rindu kita daripadaNya. ~

So sebanyak mana pon kita rhenduu, kita kena pastikan yang rindu kita tu tak melebih dari rindu kita kepadaNya . Dan jika kita rindu pada seseorang pastikan kita melepaskan rindu kita tu mengikut ajaran Islam .

Sebab rindu ni :
Makna rindu,
Bila terkenang,
Teringat wajahnya,

Makna rindu,
Bila tersenyum,
Teringat gelaknya,

Bila bertemu,
Segan menyatu,
Ingin memberitahu,

Tetapi malu,
Hati kaku,
Akan ragu-ragu,

Bila berjauh,
Terbayang selalu,
Bermimpi syahdu,

Naluri gelisah,
Jiwa bertanya,
teringat dia,

Kata hati,
Biarkan ia,
Hanya sementara,

Kata hati,
Naluri manusia,
Rindu maknanya..

(Copy paste dari orang ) .