follow




dashboard

Cara nak bangun pagi .

Hello. Selalunya kalau u'olls perasan , mostly kebanyakkan kita mesti susah kan nak bangun sendiri, kadang-kadang pasang banyak mana pon alarm, alarm handphone, alarm jam loceng but still kita tak terbangun jugak. Pernah tak u'olls terfikir  kenapa payah sangat kita nak bangun pagi ?

The reasons is :
 
Kita ta tetapkan apa yang kita nak buat untuk esok hari


Yupp! One of the reasons is sebab kita ta tentukan apa yang kita nak buat esok hari, or kita tak set our mind what we want to do. Bila kita ta tetapkan apa yang kita nak buat apa selepas bangun tidur, otak and our mind pon rasa malas la nak bangun dari tidur and kalau boleh nak tidur sampai petang. Ibarat seperti kita nak berjaya tapi kita ta setkan mind kita apa yang kita perlu buat untuk berjaya. Bila kita tak set kan mind kita apa yang kita perlu buat untuk berjaya kita tak akan buat apa-apa pon untuk berjaya. Kita just going with the flow right? Haa macam tulah bila kita nak bangun tidur. Seeblum tidur kita kena makesure what we want to do for tomorrow such as "esok pagi aku nak bangun subuh and then pergi jogging" Or "esok pagi aku nak bangun pagi tanam pokok bunga and tengok sun rises. Mesti lawa esok ". Macam tulah, bila kita dah setkan mind kita kita pasti senang nak bangun tidur lepas bunyi alarm sekali jea. 

Bunyi alarm yang 'romantik'
 

 

Haaa ini lagi satu masalah. Mostly orang akan buat bunyi alarm yang bunyi piano larh, bunyi lagu romantik la lagu jiwang la. Manaa la nak bangun kalau pasang lagu cenggitu. Time siang pon if we dengar lagu romantik-romantik ni kita mesti rasa nak tidur kan, kalau tengah tidur ? Lagi larh nak tidur ! So why not u'olls pakai alarm yang lagu-lagu hardcore macam Linkin Park ke, Bunyi ayam berkokok ke, bunyi classis ringtone ke tak pon u'olls buat je suara sendiri "Hoiiiii bangunlarh, Ta reti nak bangun ke dah tengahari ni ". Dengan bunyi-bunyi yang rancak tu akan buat kita mudah lagi untuk bangun.


Tidur lambat
 

 
 
 Ni penyakit paling berbahaya sekali yang terjadi generasi zaman skunk. Penyakit suka tidur lambat. Selagi ta pukul dua or tiga mesti kita tanak tidur kan. Kalau kita nak bangun pagi kita mestila tidur awal, tutup mata tutup lampu , selimut pastu Zzzzz. So senanglah nak bangun pagi sebab dah tidur awal and tidur pon cukup. Tidur lambat ni pon salah satu penyakit yang ada kat mira. Mira pon selalu tidur lambat. MihhhMihh. Bangun pon errrr lambat tapi kekadang jela. Sekarang dah bangun awal dah. MihhMihhh.
#Lepas ni bolelarh kita semua dapat bangun dengan mudah if we know what the factor behind this. MehhMehhhh. Tuduuuu !~