follow




dashboard

Part that I need to let go


Asalamualikum ^_^ 

 

 I'm here ! in front of my lappy updating my blog about my life story. There's a lot to be told but we can't share all our story to everyone right. There must be something that we need to keep as a secret in ourself. And what I'm going to tell you here is not a secret actually . But it more to luahan hati. For all this 3 years, I got so much memory. Ada suka. Ada duka. Ada manis and ada pahit. but I think it more to pahit kot.Hewhewww!~ My mom pon cakap macam tu jugak.

And sepanjang 3 tahun ni I learned a lot. About friends, love, life, sad, happiness, lifestyles, personalities and so on. Pengalaman sepanjang 3 tahun tu cukup bermakna bagi aku, kerana disitu la bermulanya segala. Segala-galannya berkaitan untuk menjadi seseorang yang lebih berguna untuk masa akan datang. Didalam tempoh 3 tahun itu jugak aku belajar erti berdikari, aku belajar erti susah, aku belajar erti usaha dan lain-lain. Dan apa yang penting aku belajar banyak perkara from different person and different aspect.



Pengajaran yang aku dapat daripada erti persahabatan is dalam dunia ni memang wujud kawan sejati. Kawan yang sanggup menolong kita susah dan senang. Kawan yang sentiasa ada dengan kita ketika kita sedih. Ketika kita suka. Yeah, aku punya seorang kawan yang sangat baik. dia sentiasa ada di samping aku ketika aku sedih dan juga gembira. Apa yang dia lakukan pada aku takkan aku lupakan. She is one of my best friends I ever had. She always there when I need her and I feel so thankful to know her. Segala kebaikan yang dia buat pada aku ta mampu aku nak balas sepanjang perkenalan kitorang.
Tapi aku bukanlah seorang kawan yang baik. Aku juga pernah berbuat jahat padanya kerana terlalu gembira dengan 'kehidupan' yang aku impikan kononnya. Until now aku rasa bersalah sangat walaupon benda tu dah selesai. I don't know what I'm think that time. I was stupid that time. I'm really sorry. I love you my friend :)



Tapi dari situ jugak kita dapat kenal mana yang baik and mana yang buruk. Allah maha berkuasa. Aku dah pon mendapat balasannya dan aku redha tapi aku gembira kerana dari situ aku sedar tentang erti dunia yang sebenar. Tapi part yang ta bestnya sepanjang 3 tahun dari segi persahabatan tu aku pernah di tuduh, di heret sekali dengan orang yang tak sepatutnya aku berkawan. At first dia sangat baik ta nampak pon tapi biasalah kan kalau kita dah kenal lebih rapat baru nampak belang kan? so aku terkena. Bukan terkena jahat-jahat sangat pon. cume terkena tempias kata-kata orang. Padahal aku tak pon. Salah faham yang berlaku. Kemarahan. Dendam. Okey frust jugakla. Sometimes I wonder kenapa asyik aku yang terkena, aku diam aku kena, aku bising aku kena. dulu aku selalu fikir.Sampaikan benda yang mempunyai hak mutlak milikcipta bagai whatsoever pon sampai kena fikir 24 juta. huhuu.That thing always on my mind, but now aku dah penad.I'm gonna let it go. Past is past. And I dont wanna think anymore. Life must go on right :)

And last but not least is about love. Love love love. Ta banyak pengajaran tentang cinta yang aku dapat.No. actually tada apa masalah pon sebenarnya. Tapi disebabkan satu salah faham and i dont know apa lagi sampai aku dituduh playgirl dari sem satu sampai sem 6. haha. Really funny. Benda ni berkaitan pulak, Bukan aku nak pon. No atc kebetulan semua. Kawan punya kawan punya kawan semua berkait. Tapi asal kawan orang tuduh aku ada scandal. Whatdefukkkkkk! Rasa nak hempuk je sekor-sekor. -__-" Fed up gila sampai buat aku nak tanak je kawan dengan semua orang. Semua aku buat ikut suka hati aku je nak buat apa hanya kerana mereka-mereka yang menuduh aku melulu ni.Aku dah penat explain kat orang so part ni pon aku nak let go gak. lantakklah apa orang fikir.Coz now I already have new love. New love that give my life more cheerful and happy. Thank to him :)


So this is part of my 3 years that I want to let go. Yang buruk jelah, yang baik I stii want to keep it okey. Hewhew. Dari tiga tahun ni aku dapat banyak pengajaran and from all this pengajaran, im going to use it wisely in the future. I will :)