follow




dashboard

Cinta itu love ♥


Heyyy guys !
Ermm arrrr errrrr . Saya nak jadi gagap sekejap :face67:
Apa maksud cinta bagi korang ? Cinta ? Ada apa dengan cinta ek ? What exactly the meaning of love in someone ?
Well dear, in my opinion cinta itu buta . Yupp! Memang buta . Siapa yang cakap cinta tu ta buta aku rasa korang patut pergi cek mata laaa . haha . Ini boleh mendatangkan kemarahan ! ada aku kesah ? #dengan muka mintak kaki :face67: . Nak tawu sebab ape ? Sebabnya,
"memanglaa cinta itu buta , korang ade nampak mata dia ke , hidung die ke , mulut die ke ?! Mengong mu ! "

haha. okey okey okey semua jangan mara-mara nanti ta lawaa macam mana ? korang jugak yang susah . aku laa nanti senang hati sebab nanti semua pergi dekad aku . Hua hua hua:11: !

:65:Back to the topic .
Cinta bagi aku tu umpama (#Okayy sekejap, aku mencari lagu untuk mendatangkan ilham jiwangku ) . Okayy dah dapat ! Cinta itu subjektif kan ? So bagi aku, hidup ni mesti ade cinta , tapi cinta bukanlaa segala-galanya . Bila cinta dihalang jangan korang cuba melawannya sebab apa yang berlaku pasti ade hikmah disebaliknya . Who know guy yang korang syokk mati tu hanyalah sebagai jambatan ke arah jodoh korang . Kita ta pernah tawu siapa jodoh kita kan . So there no need for us nak nangis sampai nak mati :face40: .

I'm admit , pasal cinta aku memang kurang pengalaman tapi sedikit-sedikit aku makin faham apa itu cinta . Walaupun tada laa tawu sangat and tak berpengalaman sangat macam korang . Tapi aku nak try jgak buad post pasal cinta ni . Siapa yang ta suka kan rasa mencintai dan dicintai . Dari pengalaman aku yang tahap celah-celah kuku jari tangan aku ni sedikit demi sedikit aku dapat merasakan cinta itu indah jika kita bercinta itu masih berpegang pada agama dan takut pada dosa . No pegang-2 and so on . Pernah tak korang fikir ?:17: Well , bilaa difikirkan memangla tanpa pegang-pegang itu ta romantiklaa kononnya kan . Siapa kata ?.

Biar ta romantik sekarang tapi romantik selepas kahwin nanti . Am I right ? :n:

Dan lagi aku fikir pasal cinta ni, lagi aku rasa bahagia . Even aku ni single . hahaha !:face71: Who cares ?!
Now baru aku tahu bagaimana rasa bahagianya bila diri kita dipuji selalu oleh orang yang kita sayangkann ? bertapa bahagia nya rasa even kadang-kadang pujian dia tu macam ta logik sikit :face70: tapi hati kita tetap gumbira kann . Tapi ta semestinya bila kita dah rasa bahagia tu, dah rasa dihargai kita harus lupakan orang sekeliling kita kan . Memanglaa mula-mula agak sedih tapi percayalaa kalau kita cuba menerima takdir yang telah ditetapkan olehNya untuk kita InsyaAllah perasaan itu sedikit demi sedikit akan hilang dan hidup korang pon diberkati . :face64:

"setiap manusia mempunyai jalan ceritanya sendiri sama ada pahit atau manis tapi satu hari nanti pasti akan manis dan pasti kita akan dapat mengecapi rasa bahagia itu "
By- Myra Berry Sdn Bhd. Hoho~

So let it flow like a wind okayy. Bila tulis pasal artikel ni tetiba jea aku tersenyum sendiri . Rasa bahagia untuk sementara . Walaupun ta dapat betul2 merasainya ttapi tempiasnya aku dapat rasakannya juga,Alhamdulillah . Biar masa yang menentukannnya . Cukuplahhh untuk masa terdekat ni saja sebab lepas ni entah ingat atau tidak kita kenal . Mungkin ingat tapi maybe takan bertegur lagii kan :) Sebab bilaa sampai masanyaa angin tu akan berlalu juga macam perasaan yang ada ini .

Jika kita mencintai seseorang itu biarkan dia pergi agar dia mendapat kebahagiannnya sendiri .

Soryy guys, artikel aku ni sebenarnya dah bercampur aduk . Kepada siapa yang faham tu thanks sebab faham tapi kalau ta faham tu anggapla ianya hanya sebagai satu coretan ntah apa-apa untuk tatapan pembaca. Cewaah ! Ayat baku siottt !
Okey sampai disini saja . :h::9::h: Sekian Semua !