follow




dashboard

darinya kita dtg dan kepadanya jua la kita pergi .



assalamualaikum kawankawan . semalam pada 2/11/2012 , salah seorang daripada ahli saudaraku iaitu macik yang paling aku rapat dan sayang telah meninggalkan kami semua untuk menghadap Illahi .
ya Allah , aku redha dengan segala yang terjadi . kaw tabahkan lah hati kami semua , kaw kuatkan la anak2 maklang ku , kaw tabahkanlah diri dorang .
Ya Allah , aku pinta padamu kaw tempatkanlah maklang ku dikalangan orang2 yang beriman . semoga rohnya dicucuri rahmat....

maaf pembaca sekalian , tapi hanya disinilah aku dapat meluahkan rasa hatiku . aku terlalu sayangkan macik aku mcm mak aku sendiri . maklang , terima kasih kerana memberi mira kasih syg , terima kasih kerana pernah menjaga mira dlu disaat maklang mengandungkan alia . mira takan lupakan itu semua .

ya allah , bertapa rhenduunya aku pada die . now aku kt rumah die . begitu banyak sangat kenangan yang hadir dalam mindaku saat pertama kali waktu masuk ke rumah ini selepas arwah dikebumikann . aku rhenduu cara arwah bergurau denganku , aku rhenduu cara arwah menjemputku di depan pintu , waktu arwah duduk di ruaang tamu sambil makan bubur . aku rhenduu melihat arwah tidur , aku rhenduu saat arwah memicit jerawat2 yang ada di muka ku dan yang paling aku terharu setiap kali aku hendak balekk ke rumah ku atau poli pasti arwah akan menangis . ya allahh .....
semoga anak-anaknya kuat mengharungi hidup yang ada . maklang . mira janji selagi mira masih hidup mira akan jaga alia dan anah dengan elok . mira sangat sayangkan maklang .

sekarang ni aku masih di rumah macik aku untuk meneman sepupu2 ku supaya mereka lebih tabah lagi dan malam ni kenduri tahlil akan diadakan di rumah ini . ya allah , kaw permudahkan la segala urusan kenduri tahlil untuk arwah ya allahh . amin~

al-fatihah buat arwah norhayati binti ibrahim .