follow




dashboard

realize it before its too late .

assalamualaikum para bloggers sekalian .
harini adelah hari merdekaa aku dimana aku dah habis final and soon i'll practical in Bangi . tapi kegembiraanku ini ta lama coz petang tadi before aku balek to my sweet home , me and my mom sempat pergi kerumah arwah maklang ku to see how her daughter doing right now . subhanallah , aku rasa nak nanges bila sampai kat rumah tuu sebab kalau dulu habis je semester aku mesti singgah rumah arwah sebelum balekk ke KL and of coz arwah larh yang menjemput , menciumku di pipi dan memelukku di pintu masuk . sekarang tiada lagii dan aku melihat anaknya yang bongsu begitu tabah sekali menghadapi hidup tanpa mama tersayang disisi . bayangkan , seorang remaja yang tidak pernah membuadd kerja rumah seperti memasak , membasuh (*macam aku.hee ) terpaksa berdikari untuk belajar semua itu sedikit demi sedikit . melihat die ingin menggoreng telur tapi terleka dengan kerja membasuh sehingga ta sedar dapur dah berasap dan juga melihat die membasuh dan menjemur pakaian by itself sumpahh buadd aku nak nanges . reaksi muka ku maybe jelas terpancar sehinggakan die bercakap "janganlah tengok aku dgn simpati mcm tuu , aku okeylah :) " . mungkin jelas terpancar kat muka aku and even die cakap yang die okayy buti know ddeep inside in her heart hanya tuhan je yang tawu betapa sedihnya die saat tu tapi die tabahkan jugak hati die dan buadd aku rasa nak pelukk je die tapi aku ta buadd sebab kalau aku buadd mungkin akan buadd die rase lagi sedih even dalam hati aku nak sangat peluk and pujuk die . andd rumahh tuuu :'(
aku rasa simpati yang teramat sangat pada naseb dorang dan kalaulah aku ditempat dorang ta mungkin aku akan setabah die dan die sangat tabaheven umurnya baru menjangkau 16 tahun . semuaa ni buadd aku sedar betapa penting seorang wanita yang bergelar ibu terhadap anaknya . sedih , simpati , nak nangis melihat keadaan dorang sekarang rasa macam nak jaga je bawak die dekat-dekat dan rapat ke sisi aku dan tanak bagi dorang susah sikit pon tapii itu adalah pilihan die dan aku hanya mampu melihatt .

ya Allah , aku pinta kepadaMu , kaw tabahkanlah hati kedua-dua anak-anak maklangku dan kaw tempatkanlah maklang ku di kalangan orang yang beriman . al-fatihah~



raya terakhir kami bersama arwah . semuanya tinggal kenangan .