follow




dashboard

Jodohku ditetapkan oleh mu Ya Allah ♥


Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkan lah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai,
Agar aku dapat menjaga diri.

Ya Allah ,
Andai masanya sudah tiba,
izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tanda bahawa dialah orangnya,
Agar aku tahu dan menjaga segala kelakuanku,
Andai dia orangnya , Jauhkan la kami dari selalu berjumpa,
supaya kami dapat bercinta mengikut cara Islam,
Agar aku terhindar dari segala maksiat.

Aku harap biarlah cintaku seperti sajak ini agar hatiku mencintai seseorang tanpa sia-sia.
Cintaku hanyalah untuk orang yang betul2 ikhlas mencintai diriku seadanya.

#sajak yang pertama copy and paste. indahkan ♥ ;)
*sajak kedua rekaan sendiri. tambahan ayat =D